Naš Svetovalec združuje odgovore na pogosto zastavljena vprašanja naših uporabnikov, ki so povezana z izbiro in izkoriščanjem različnih virov energije ter učinkovito rabo energije v vsakdanjem življenju.

Ozaveščeni uporabniki energije pomembno prispevamo k energetsko in okoljsko učinkoviti rabi energije ter s tem k višji kakovosti našega bivanja.

Kdaj se je/bo letos začela ogrevalna sezona?

16. 10. 2023
Pametna hišaNizke temperatureTrendi

Danes o ogrevanju odloča uporabnik sam, ki lahko svojo željo po začetku in koncu ogrevanja sporoči prek upravnika, če živi v večstanovanjski stavbi, ali kar neposredno, če je lastnik samostojnega stanovanjskega objekta. V kolikor toplotno postajo vzdržuje Energetika Ljubljana, na poziv pooblaščenega uporabnika oziroma upravnika izvede fizični vklop toplotne postaje, v nasprotnem primeru pa se morajo uporabniki obrniti na njihove pooblaščene vzdrževalce toplotnih postaj oziroma upravnike stavb. Vklop toplotne postaje se, v tem primeru, izvede na podlagi zahteve, ki jo etažni lastniki podajo upravniku. Etažni lastniki izrazijo željo po začetku ogrevanja svojemu odboru (nadzorni, kurilni odbor, itd.), le-ta pa upravniku stavbe. Vse je torej odvisno od dogovora z etažnimi lastniki, torej uporabniki. Vsekakor je upravnik vedno pravi naslov za pridobivanje informacij o vklopu in izklopu toplotnih postaj ter usklajevanju med stanovalci.

Kako znižati mesečne stroške energije?

03. 10. 2022
Nizke temperatureNepričakovani stroškiEnergijaPrihranki

Predstavljamo nekaj nasvetov za prihranek pri stroških energije.

Ukrepi za omilitev posledic energetske revščine

08. 03. 2022
Nepričakovani stroškiPrihrankiEnergija

Po predlogu Zakona o nujnih ukrepih za omilitev posledic zaradi vpliva visokih cen energentov so predvideni solidarnostni dodatki v višini 150 EUR. Sredstva bodo upravičencem nakazana na njihove TRR račune (Uradni list RS, št. 29/2022 z dne 4. 3. 2022) najpozneje do 15. 4. 2022.

Prijateljica v sosednji ulici ima enako veliko stanovanje, a je prejela manjši račun za ogrevanje…

24. 01. 2022
EnergijaStrošek ogrevanjaNizke temperature

Strošek dobavljene energije ne gre enoznačno primerjati z enako površino posamezne stanovanjske enote, saj na količino porabljene energije za ogrevanje vpliva več faktorjev. Prvi izmed njih je toplotna karakteristike zunanjega ovoja stanovanja (stene, tla, streha, okna, vrata), pomemben vpliv ima tudi toplotna karakteristika ovoja stanovanja proti neogrevanim prostorom.

Enakomerna porazdelitev stroška za ogrevanje z zemeljskim plinom

13. 01. 2022
PrihrankiNepričakovani stroškiStrošek ogrevanja

V času ogrevalne sezone se marsikdo sooča z višjimi zneski računa za porabljen zemeljski plin.

Zunaj sonce, poraba za ogrevanje pa višja

12. 01. 2022
Nepričakovani stroškiStrošek ogrevanja

Konec decembra je bil v mnogo slovenskih krajih toplejši kot običajno, zato je marsikoga presenetila višja poraba kot v mesecu novembru.

Ali je radiatorje potrebno pripraviti na zimo?

10. 11. 2021
Nizke temperatureHitra pomoč

Da, tudi radiatorji potrebujejo pripravo na zimo, da nas lahko grejejo. Pojavi se lahko kar nekaj težav, zaradi česar radiator ne odda toliko toplote, kot bi jo lahko. Katere težave pa so to?

Kaj je PSP in ali so na mojem računu za elektriko nepotrebni dodatni stroški?

29. 06. 2020
Nepričakovani stroškiPrihranki

Ali so na mojem računu za elektriko nepotrebni dodatni stroški. Dodatni strošek na računu za elektriko je vsaka postavka, ki ni zakonsko določena. Vsak tak strošek zvišuje znesek, ki ga mesečno plačujete za elektriko. Dodatne stroške dobavitelji različno poimenujejo: mesečno nadomestilo, nadomestilo za tisk računa, pavšalni strošek poslovanja (PSP) ipd. Nekateri dobavitelji zaračunavajo tudi manipulativne stroške, stroške sporočanja porabe ali kakršnekoli neupravičene stroške. PSP je torej kratica za pavšalne stroške poslovanja. Dobavitelji pavšalnih stroškov poslovanja ne smejo zaračunavati odjemalcem pri rednih ponudbah oz. tistim, ki so na rednem ceniku, lahko pa to storijo pri akcijskih in paketnih ponudbah. Dobavitelj lahko odjemalcem torej zaračuna pavšalne stroške poslovanja, ne glede na njihovo poimenovanje v cenikih akcijskih ali paketnih ponudb.

Menjava dobavitelja – DA ali NE – predvsem pa se ne pustite kar tako prepričati!!!

03. 06. 2020
Nepričakovani stroškiPrihrankiStrošek ogrevanjaAkcija

Kljub temu, da marsikateri potrošnik ne razmišlja o spremembi dobavitelja elektrike in/ali plina, velja izpostaviti, da je menjava dobavitelja pravica vsakega posameznika, poleg tega lahko odjemalcem omogoči tudi prihranke. Zamenjava dobavitelja je za odjemalce kljub napačnemu prepričanju večine tudi nadvse preprosta in varna. V imenu odjemalca namreč vse opravi podjetje, ki so ga izbrali za novega dobavitelja.

O koncu ogrevalne sezone danes odločate uporabniki sami

05. 05. 2020
Nepričakovani stroškiStrošek ogrevanjaNizke temperature

Uporabniki daljinskega ogrevanja v Ljubljani se o začetku in koncu ogrevalne sezone sami odločajo že od leta 1991. Zakonodaje, ki bi predpisovala rok zaključka ogrevanja, ni, ker tudi zunanje temperature niso predvidljive (vzemimo za primer letošnjo pomlad).

Zakaj je daljinsko ogrevanje v Ljubljani udobno in ugodno?

17. 01. 2020
Nizke temperatureStrošek ogrevanjaOkolje

daljinsko ogrevanje, toplota, ogrevanje, Ljubljana

Zakaj imamo mlačne ali celo hladne radiatorje?

29. 11. 2019
Strošek ogrevanjaNepričakovani stroškiEnergija

Če imamo v stanovanju mlačne ali hladne radiatorje je treba najprej preveriti, ali je v njih zrak in jih odzračiti. Če tudi potem radiatorji ne bodo topli, je razlog lahko v napačni nastavitvi termostatskega ventila, lahko pa je ta samo dotrajan. Če radiator ne bo topel niti po nastavitvi termostatskega ventila ali njegovi menjavi, je težava drugje.

Hvala, ker nas berete, všečkate in delite. Vaša mnenja, predloge ter vprašanja nam lahko posredujete na info@energetika.si, s pripisom: Za svetovalca