Naš Svetovalec združuje odgovore na pogosto zastavljena vprašanja naših uporabnikov, ki so povezana z izbiro in izkoriščanjem različnih virov energije ter učinkovito rabo energije v vsakdanjem življenju.
Ozaveščeni uporabniki energije pomembno prispevamo k energetsko in okoljsko učinkoviti rabi energije ter s tem k višji kakovosti našega bivanja.
Predstavljamo nekaj nasvetov za prihranek pri stroških energije.
Danes o ogrevanju odloča uporabnik sam, ki lahko svojo željo po začetku in koncu ogrevanja sporoči prek upravnika, če živi v večstanovanjski stavbi, ali kar neposredno, če je lastnik samostojnega stanovanjskega objekta. V kolikor toplotno postajo vzdržuje Energetika Ljubljana, na poziv pooblaščenega uporabnika oziroma upravnika izvede fizični vklop toplotne postaje, v nasprotnem primeru pa se morajo uporabniki obrniti na njihove pooblaščene vzdrževalce toplotnih postaj oziroma upravnike stavb. Vklop toplotne postaje se, v tem primeru, izvede na podlagi zahteve, ki jo etažni lastniki podajo upravniku. Etažni lastniki izrazijo željo po začetku ogrevanja svojemu odboru (nadzorni, kurilni odbor, itd.), le-ta pa upravniku stavbe. Vse je torej odvisno od dogovora z etažnimi lastniki, torej uporabniki. Vsekakor je upravnik vedno pravi naslov za pridobivanje informacij o vklopu in izklopu toplotnih postaj ter usklajevanju med stanovalci.
Po predlogu Zakona o nujnih ukrepih za omilitev posledic zaradi vpliva visokih cen energentov so predvideni solidarnostni dodatki v višini 150 EUR. Sredstva bodo upravičencem nakazana na njihove TRR račune (Uradni list RS, št. 29/2022 z dne 4. 3. 2022) najpozneje do 15. 4. 2022.
Strošek dobavljene energije ne gre enoznačno primerjati z enako površino posamezne stanovanjske enote, saj na količino porabljene energije za ogrevanje vpliva več faktorjev. Prvi izmed njih je toplotna karakteristike zunanjega ovoja stanovanja (stene, tla, streha, okna, vrata), pomemben vpliv ima tudi toplotna karakteristika ovoja stanovanja proti neogrevanim prostorom.
V času ogrevalne sezone se marsikdo sooča z višjimi zneski računa za porabljen zemeljski plin.
Konec decembra je bil v mnogo slovenskih krajih toplejši kot običajno, zato je marsikoga presenetila višja poraba kot v mesecu novembru.
Da, tudi radiatorji potrebujejo pripravo na zimo, da nas lahko grejejo. Pojavi se lahko kar nekaj težav, zaradi česar radiator ne odda toliko toplote, kot bi jo lahko. Katere težave pa so to?
Energetika Ljubljana je novembra letos realizirala svoja petnajstletna prizadevanja za širitev distribucijskega omrežja zemeljskega plina na geografsko območje občine Grosuplje.
V Energetiki Ljubljana redno izvajamo sistemsko kontrolo distribucijskega sistema.
Ko govorimo o energetski učinkovitosti, mislimo na naprave, pripomočke in načine porabe, ki za dosego istega cilja porabijo manj energije. Tako so npr. varčne žarnice energetsko učinkovite, saj porabijo manj električne energije kot običajne žarnice.
Ali so na mojem računu za elektriko nepotrebni dodatni stroški. Dodatni strošek na računu za elektriko je vsaka postavka, ki ni zakonsko določena. Vsak tak strošek zvišuje znesek, ki ga mesečno plačujete za elektriko. Dodatne stroške dobavitelji različno poimenujejo: mesečno nadomestilo, nadomestilo za tisk računa, pavšalni strošek poslovanja (PSP) ipd. Nekateri dobavitelji zaračunavajo tudi manipulativne stroške, stroške sporočanja porabe ali kakršnekoli neupravičene stroške. PSP je torej kratica za pavšalne stroške poslovanja. Dobavitelji pavšalnih stroškov poslovanja ne smejo zaračunavati odjemalcem pri rednih ponudbah oz. tistim, ki so na rednem ceniku, lahko pa to storijo pri akcijskih in paketnih ponudbah. Dobavitelj lahko odjemalcem torej zaračuna pavšalne stroške poslovanja, ne glede na njihovo poimenovanje v cenikih akcijskih ali paketnih ponudb.
Kljub temu, da marsikateri potrošnik ne razmišlja o spremembi dobavitelja elektrike in/ali plina, velja izpostaviti, da je menjava dobavitelja pravica vsakega posameznika, poleg tega lahko odjemalcem omogoči tudi prihranke. Zamenjava dobavitelja je za odjemalce kljub napačnemu prepričanju večine tudi nadvse preprosta in varna. V imenu odjemalca namreč vse opravi podjetje, ki so ga izbrali za novega dobavitelja.
Hvala, ker nas berete, všečkate in delite. Vaša mnenja, predloge ter vprašanja nam lahko posredujete na info@energetika.si, s pripisom: Za svetovalca